Vernisajul expoziției EFECTE COLATERALE, George Angelescu la Cărturești Carusel – We ART

Vernisajul expoziției EFECTE COLATERALE, George Angelescu la Cărturești Carusel

… 2500 de refugiați mor în Mediterana; 461000 de victime directe și colaterale ale războiului din Irak; peste 20 de milioane de victime ale traficului uman, dintre care 5,5 milioane sunt copii, iar 55% sunt femei; peste 349 de victime în India mutilate cu acid, un număr de trei ori mai mare decât în 2013; peste 184000 de români părăsesc țara; peste 5 trilioane de bucăți de plastic, aproape 269000 de tone, plutesc în oceane; 40 de miliarde de tone de emisii de carbon în atmosferă; peste 2000 de teste atomice din 1945 până în prezent, et caetera.

De la un anumit nivel, tragedia devine statistică. Sufletul nu mai este de folos pentru a îngloba mecanicile și politicile unei lumi post-apocaliptice. Aceste atrocități anti-natură și anti-om sunt știrile zilnice ale unor civilizații prin excelență umaniste, fondate pe puterile divine ale unui homo-sapiens diferit de animal prin etică și gramatică. Aceste cifre care depășesc limitele emoționale ale omului vechi aparțin unei noi forme de realitate/ normalitate. Noile margini sunt trasate de fobiile și isteriile propagandei și ideologiilor globalizării. Raportat la cifre și cantități globale, numărul victimelor va fi mereu acceptabil.

Pe acest fond, imaginea își caută noi repere pentru a putea imprima/exprima narațiunea dezarticulării, desființării. Alt tip de inteligență instrumentează percepția și realitatea, în perspectivă nu mai e imaginea ideală a unui om ideal – jumătate natural, jumătate supranatural, ci imaginea hibridului, a androidului ideal – jumătate natural, jumătate artificial. Pictura contemporană figurativă tânără, de după 2010, își delimitează noi tipuri de narațiune înglobând datele și informațiile hibridizate și artificializate ale tranziției dintre milenii. Iar acest lucru poate fi identificat și în contextul românesc.

efecte- colaterale

Demersul lui George Anghelescu din ultimii 5 ani punctează un conținut conectat la fondul social, cultural și istoric, reflectând asupra temelor globale acute, căutând o formă proprie de administrare a șocului realității. În același timp, regăsim tendințe de reglare a realității, tinzând către o practică mai mult cultă, rațională și estetică, mai puțin impulsivă, gestualistă sau activistă. Totul pare că descinde dintr-un baroque futurist hiper-estetizat, cu accente post-pop sau de hiper-realism, anulând aceste repere prin plasarea imaginii într-o dimensiune intermediară, între pictură și grafică, alternând constant între liniaritatea stabilă a grafitului și picturalitatea iluzorie a tușei de ulei. Suntem în fața unor afișe hibrid ale comunicării propagandei globale, icoane hibrid ale religiilor antropocentrice, peisaje hibrid după o natură artificializată.

Silviu Pădurariu, Unrest/Bucharest

0 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

5 × four =

© 2018 weart.ro. Toate drepturile rezervate.
Conţinutul prezentat pe acest site web, inculzând toate imaginile şi textele, este destinat utilizării în scopuri educaţionale şi necomerciale.
weart.ro este o platformă independentă care nu beneficiază de sponsorizări sau fianantari din partea statului sau a unei firme particulare, fiind un site care se bazează doar pe resurse proprii.

Platformă dezvoltată și administrată de ROcreativ

Licenţa Creative Commons

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account